Friday 6 December 2013

Vitamin Terbaik Untuk Jerawat

Jerawat memang masalah besar bagi sesetengah orang. Jerawat adalah disebabkan oleh sebum yang dihasilkan oleh kelenjar sebaceous dalam pori-pori yang dikeluarkan secara berlebihan.  Sebum yang berlebihan akan menurup pori-pori dan menyebabkan munculnya bintik hitam ataupun lebih glamour dengan nama blackhead. Apabila bakteria di bawah kulit membiak dan membebaskan enzim yang memecahkan sebum, maka terhasillah jerawat.


Jadi, apakah langakah yang terbaik untuk menghilangkan jerawat ini adalah dengan mengambil vitamin selain mengamalkan pemakanan seimbang dalam diet harian. Berikut adalah vitamin-vitamin terbaik untuk memulihkan kulit berjerawat.




Vitamin B-Complex

Vitamin B adalah sangat bagus untuk mengurangkan stress. Ini kerana stress adalah salah satu punca timbulnya jerawat. Antara sayuran yang mengandungi vitamin B adalah seperti brokoli, asparagus,lobak, sawi dan bayam. Antara buah-buahan yang mengandungi Vitamin B pula adalah seperti pisang, tomato dan tembikai. Makanan lain pula adalah seperti daging,ikan dan telur.
Antara kebaikan b-complex adalah untuk mencegah anemia, mengurangkan keletihan, mengurangkan stress, membina siatem imun dalam badan, meyembuhkan luka dan merawat alergi.

Zinc Complex

Zinc adalah sangat penting dalam membantu memulihkan luka dengan cepat atau luka akibat kesan jerawat serta membantu memulihkan kulit yang rosak. Oleh itu, zinc mampu membantu menghilangkan jerawat anda!

Vita-Lea

Vita -Lea adalah multi vitamin atau multi mineral yang hebat kerana dirumus khas untuk memenuhi keperluan 28 vitamin dan mineral yang diperlukan oleh orang dewasa.Vita-Lea juga membantu dalam metabolisma gula dalam badan. Jika terdapat metabolisma ini, kita akan terdedah kepada jerawat.

Vitamin E

Vitamin E adalah antioksidan dan merupakan  asas kepada kulit yang cantik. Vitamin E membantu melawan radikal-radikal bebas yang merosakkan sel-sel kulit. Vitamin E juga membantu mempercepatkan pertumbuhan kulit dan memperbaiki struktur kulit yang telah rosak.

Vitamin C

Terdapat banyak fungsi vitamin C diantaranya adalah untuk meningkatkan imuniti dalam badan, melindungi daripada pembekuan darah,  berperanan mengeluarkan kalogen dan mencegah penuaan, membantu melindungi saraf tunjang dan sebagainya..

Ini adalah antara produk yang disyorkan untuk anda amalkan, namun tidaklah anda wajib untuk mengambil kesemuanya. Ia adalah pilihan anda..Ia mengikut masalah dan budget anda.


Sekiranya anda berminat untuk mengambil set vitamin jerawat yang terbaik ini, anda boleh menghubungi saya selaku pengedar sah Shaklee yang bertauliah di talian 013-2066496. Jadual makanan dan konsultansi yang terbaik dan PERCUMA akan diberikan kepada anda. 




Salam sihat& cantik,
Pn Nurul
Shaklee Indipendent Distributor (ID No: 910815)
sms/whatsapp-013-2066496










No comments:

Post a Comment