Tuesday, 2 September 2014

Promosi Murah Shaklee Collagen dan Mealshake

Bulan September ni Shaklee telah menawarkan promosi hebat buat julung-julung kalinya..Ada dua promosi lagi..iaitu Beli 3 mealshake percuma 1, Beli 6 Collagen Percuma 1!! Wow dua2 hot item tau...
Rugi sangat bagi siapa yang taki join jadi member Shaklee sekarang. Harga untuk member lagi BERBALOI2..

Jom kita tengok satu persatu PROMOSI SEPTEMBER 2014


1) PROMOSI BELI 6 COLLAGEN PERCUMA 1

Bagi peminat-peminat Shaklee, setiap bulan Shaklee akan pilih mana-mana produk Promosi Beli 6 percuma 1. So, bulan ni Shaklee telah memilih produk Shaklee Collagen Powder yang semestinya menjadi kegilaan ramai.. Mana taknya telah terbukti keberkesanannya!

Apa kelebihan Shaklee Collagen Powder ni berbanding Collagen lain??
Shaklee Collagen Powder ni semestinya HALAL dan telah mendapat sijil halal. Kolagen Saklee adalah sejenis kolagen yang bermutu tinggi dan telah diekstrak dari sisik ikan merah dan mudah diserap oleh badan.

Kelebihan Shaklee Collagen Powder ini dapat membantu anda kelihatan awet muda, mengurangkan maslah parut dan jeragat, mencantikkan kulit, menjadikan kulit anda segar dan lembap, menghilangkan tanda penuaan serta baik untuk sendi dan otak.

Mengikut ujian klinikal yang telah dijalankan, Shaklee Collagen Powder terbukti berkesan dalam masa 8minggu.



Apa yang Anda akan perolehi melalui Promosi Shaklee Collagen Powder ni?


  • PERCUMA 1 kotak Shaklee Collagen Powder
  • PERCUMA kos Penghantaran
  • PERCUMA keahlian Shaklee seumur hidup
  • BONUS dari Shaklee pada bulan hadapan



2) PROMOSI BELI 3 MEALSHAKE PERCUMA 1

Berita gembira ni pastinya disukai oleh para ibu kerana melashake ni adalah multivitamin dalam bentuk serbuk untuk kanak-kanak. Tapi bagi orang dewasa pun boleh untuk minum... Terutamanya bagi mereka yang ingin menambahkan berat badan.  Mealshake ni sangat berkhasiat kerana mengandungi 24 jenis vitamin yang dapat membantu menambung keperluan zat dan nutrien kanak-kanak.




Bagaimana Mealshake ni dapat membantu anda. Senang sahaja...Biasanya saya akan menambahkan hanya 1sudu kecil pada susu anak saya.Anda juga boleh menambahkannya pada minuman anak anda, sebagai sebahagian daripada sarapan mereka. Antara manfaat Mealshake ni adalah seperti membantu tumbesaran anak-anak, meningkatkan sistem imunisasi, membantu masalah sembelit,  ekzema, asma atau kanak-kanak yang kurang selera makan.

Boleh melihat kelebihan dan testimonial MEALSHAKE di mana produk ni memang dapat membantu para ibu menyekesaikan masalah meraka...

So, tunggu apa lagi..Jom grab PROMOSI SEPTEMBER!

Jangan segan silu untuk hubungi saya ya..
SMS/Whatsapp ke 0132066496

Klik disini untuk mengetahui KELEBIHAN menjadi ahli Shaklee





Salam sihat& cantik,
Pn Nurul
Shaklee Indipendent Distributor (ID No: 910815)
sms/whatsapp-013-2066496


Thursday, 28 August 2014

Set Kurus Shaklee Paling Murah



Sedih rasa hati bila dikatakan macam2 seperti gedabak,tong drum,apam dan sebagainya.Niat hati memang nak kurus..Tapi apakan daya..takde budget...
Ini bukan permasalahannya...Di mana ada kemahuan pasti ada jalan..Yang penting usaha..Bagaimana caranya???

Pastinya dengan mengamalkan pemakanan yang seimbang dan mengurangkan aktiviti yang tidak perlu seperti tidur...Selain itu, dengan bantuan makanan tambahan/supplemen anda mampu kurus... Tak percaya..
Shaklee mampu membantu anda yang kurang budget tapi nak kurus dengan cara sihat dan betul. Tiada pewarna atau bahan perisa.Supplemen semulajadi lagi tau..

Dengan supplemen Shaklee anda boleh:

1) Membuang toksik dari badan anda
2) Membakar lemak dengan berkesan





Alfalfa dapat membantu membuang toksik dari dalam badan anda..Tahu tak kenapa kita kena buang toksik dalam badan dulu??
Ini kerana badan kita perlu bersih dari segala kekotoran supaya badan dapat menyerap vitamin yang kita makan dengan baik. Maka keberkesanannya  juga dapat  dilihat dengan lebih cepat.

Lecithin pula berfungsi memecahkan lemak dalam badan kita. Jadi, tiada lagi lemak degil di badan..

Tapi perlu diingatkan, apabila makan supplemen, pengambilan air haruslah mencukupi sekurang-kurangnya 2-3 liter sehari..=)

Jika anda berminat untuk mendapatkan vitamin Shaklee yang semulajadi tanpa bahan pengawet, boleh hubungi saya selaku pengedar sah Shaklee.
Anda boleh sms/whtaspp ke 0132066496 (nurul)






Salam sihat& cantik,
Pn Nurul
Shaklee Indipendent Distributor (ID No: 910815)
sms/whatsapp-013-2066496




Wednesday, 27 August 2014

Memelihara Jantung dengan COQ Health Plus

Assalamualaikum semua..
Tahukah anda penyakit jantung adalah antara pembunuh utama di Malaysia? Antara puncanya adalah cara pemakanan harian kta, kurang bersenam atau faktor ginetik itu sendiri.

Shaklee telah mengeluarkan produk terbaru iaitu COQ Health Plus yang mempu meningkan kualiti kehidupan anda..

Apakah COQ Health Plus?

COQ Health Plus adalah vitamin atau makanan tambahan yang mengandungi ko-enzim Q10. Ko- enzim Q10 ini sangat penting untuk menghasilkan tenaga dari sel badan kita. Selain itu, Q10 juga bertindak sebagai antioksidan serap lemak.

Fungsi Ko-Enzim Q10


1. Untuk Kesihatan Jantung
- Menguatkan otot-otot jantung
- Memperbaiki mutu kehidupan dan kesihatan bagi mereka yang telah mengalami kegagalan fungsi jantung
- Membantu untuk mencegah penyakit-penyakit kardiovaskular seperti arteri tersumbat
-Membantu mengawal tekanan darah

2. Untuk Penyakit Kanser
- Ko-enzim Q10 membantu pesakit kanser meningkatkan tahap kesihatan bagi yang sedang menjalankan kimoterapi

3. Untuk Penyakit Kencing Manis
- Ko-enzim Q10 dapat menambahkan penghasilan insulin yang membantu pesakit kencing manis daripada berasa lemah, tidak bermaya dan mengurangkan kandungan gula dalam darah.

4.Untuk Kesihatan Gigi
Ko-enzim Q10 juga membantu bagi mereka yang mengalami masalah gusi seperti gusi berdarah atau bengkak gusi.

5. Untuk Kesuburan Lelaki
Menurut kajian, ko-enzim Q10 dapat meningkatkan kuantiti sperma sekaligus meningkatkan kadar kesuburan lelaki.

Kesan Kekurangan Ko-Enzim Q10


  • Strok
  • Kegagalan Fungsi Jantung
  • Jangkitan Gusi
  • Sistem imun badan lemah
  • Tekanan Darah Tinggi

Kelebihan COQ10 Health Plus Shaklee

  • Mengelakkan penyakit kardiovaskular termasuk arteri tersumbat
  • Mengandungi Ko-enzim Q10 yang penting untuk sel tubuh bagi menghasilkan tenaga sendiri untuk kekal berfungsi
  • Membantu meningkatkan penghasilan insulin yang membantu pesakit kencing manis
  • Mengelakkan masalah gusi
  • Mengandungi kesemua proprieteri semulajadi daripada 28mg CQ10 dengan Vitamin E dan ekstrak teh hijau.
  • Meningkatkan tahap kesuburan lelaki
  • Membantu masalah parkinson
Banyak kan kelebihan COQ10 HEALTH PLUS ni???
Sangat bagus untuk mereka yang mempunyai tanda-tanda penyakit jantung, pesakit kencing manis, kanser, parkinson dan sebagainya.

Jika anda berminat untuk mendapatkan vitamin Shaklee yang semulajadi tanpa bahan pengawet, boleh hubungi saya selaku pengedar sah Shaklee.
Anda boleh sms/whtaspp ke 0132066496 (nurul)




Salam sihat& cantik,
Pn Nurul
Shaklee Indipendent Distributor (ID No: 910815)
sms/whatsapp-013-2066496
fb:  https://www.facebook.com/FarmasiPakarSihatDanCatik

Tuesday, 26 August 2014

Petua Mengatasi Resdung Paling Mujarab

Sebelum kita mengetahui petua terbaik untuk mengatasi masalah resdung ini, mari kita kenali simtom-simton penyakit resdung ini.


 Antara simtom-simtom anda diserang penyakit resdung ini adalah:



  • Telinga selalu tersumbat
  • Batuk sampai kerongkong dan anak tekak gatal
  • Bersin dengan kerap
  • Air hidung atau mukus mengalir keluar melalui hidung
  • Terdapat lendir di dalam hidung yang menyebabkan suara sengau atau susah untuk bernafas

Individu yang Berisiko Dijangkiti Resdung

  • Individu yang alergik kepada habuk, makanan dan bulu yang mengakibatkan hidung tersumbat
  • Terdapat ketumbuhan di dalam hidung yang menyebabkan sinus sempit

Masalah Yang Timbul Jika Tidak Dicegah.

Tahukah anda jika resdung tidak dirawat dengan segera, ia akan menyebabkan mudarat kepada kanak-kanak atau orang dewasa.

Dewasa-  Resdung yang kronik boleh menyebabkan nanah bertakung di dalam ruang frontal. Jika ia tidak dikeluarkan, ia akan dipenuhi kuman. Akibatnya bakteria boleh memasuki otak dan menyebabkan jangkitan  pada otak. Jika ia dibiarkan, ia boleh membawa maut..Jadi, seeloknya cegahlah dengan kadar segera

Kanak-kanak- Kesan Resdung kepada kanak-kanak boleh merebak kedalam mata sehingga menyebabkan jangkitan bakteria dan mata bernanah. Paling kronik, ia boleh menyebabkan buta.


Petua Untuk Mencegah Resdung


  1. Hindari memelihara haiwan berbulu
  2. Memakai penutup hidung semasa dirumah
  3. Minum air suam atau air kosong at leasr 3-4 liter sehari
  4. Kurangkan makan makanan laut seperti udang, sotong atau kerang.
  5. Elakkan bermain dengan haiwan berbulu
  6. Kerap bersihkan permaidani


Ubati Resdung dengan Set Shaklee yang Mujarab


Bagi mengatasi masalah resdung, anda boleh mengambil Set Resdung Shaklee yang semulajadi serta bebas dadah ini. Insyaallah, jika anda amalkan secara konsisten, resdung anda akan beransur pulih.






Afalfa

  • Diperkaya dengan  sumber klorofil yang membantu mengurangkan tahaap keradangan  seperti alahan, resdung atau gegata.


B- Complex

  • B Complex penting untuk memelihara selaput lendir agar kekal sihat 
  • Berfungsi sebagai anti stress dan menstabilkan hormon penghidup resdung supaya rasa lebih tenang
  • Membantu pembinaan protien di dalam badan


Vitamin C

  • Mempercepat proses penyembuhan
  • Berperanan sebagai antioksida, dan meningkatkan antibodi dan sistem imun dalam meneyerap serangan resdungi
Anda tidak perlu ragu-ragu dengan vitamin Shaklee ni kerana ia semulajadi dan bebas dadah.

Jika berminat jangan segan silu sms/whatsapp ke 0132066496

Salam sihat& cantik,
Pn Nurul
Shaklee Indipendent Distributor (ID No: 910815)
sms/whatsapp-013-2066496
fb:  https://www.facebook.com/FarmasiPakarSihatDanCatik



Vitamin yang Mampu Meningkatkan kesuburan Lelaki

Zaman sekarang ramai pasangan yang telah berkahwin mengalami masalah untuk mendapatkan cahaya mata. Dah pelbagai alternatif digunakan bagi memperolehi cahaya mata, namun hampa... Menurut kajian, 10% pasangan yang telah berkahwin mengalami masalah untuk mendapatkan cahaya mata.
Banyak faktor yang mendorong kepada masalah ketidaksuburan. Antaranya adalah seperti pendedahan terhadap bahan kimia yang berbahaya, kurang bersenam, kurang nutrisi, radiasi, stress di tempat kerja,masalah pencemaran dan sebagainya. 

Saya ingin berkongsi serba sedikit tentang nutrisi yang berkaitan dengan kesuburan lelaki.
Mengapa nutrien sangat penting untuk kesuburan lelaki?Adakah ia mempengaruhi??
Jawapannya ya..nutrien sangat mempengaruhi kesuburan lelaki.



Zinc- Zinc adalah sumber mineral bagi lelaki.   Zinc sangat penting dalam penghasilan testosterone. Kekurangan  testosteron akan menyebabkan ketidaksuburan pada lelaki.

Vitamin E- Vitamin E sangat penting untuk lelaki kerana ia memberi tenaga kepada sperma untuk sampai ke ovum dan seterusnya melakukan persenyawaan.

Vitamin C- Fungsi Vitamin C adalah supaya sperma dapat bergerak bebas dan cergas. Kebarangkalian untuk mendapatkan cahaya mata menjadi lebih tinggi jika sperma mampu bergerak aktif.

Salam sihat& cantik,
Pn Nurul
Shaklee Indipendent Distributor (ID No: 910815)
sms/whatsapp-013-2066496
fb:  https://www.facebook.com/FarmasiPakarSihatDanCatik





Thursday, 21 August 2014

Cara Mengatasi Jerawat dan Jeragat denga Mudah

Tahukah anda apa itu jeragat??

Jeragat adalah sejenis penyakit kulit atau nama saintifiknya Melasma. Kebanyakan kaum wanita mengalami masalah ini berbanding lelaki.Kawasan yang selalu terjadi nya jeragat ini adalah seperti pipi, dahi atau hidung.




Punca Jeragat pada kulit:


1) Perubahan hormon.

Perubahan hormon ketika mengandung, menyusukan anak atau manapousboleh menyebabkan tompok-tompok hitam pada muka.

2) Penggunaan make up atau set kecantikan yang tidak berkualiti atau mengandungi bahan terlarang. Oleh itu, adalah amat penting untuk anda memastikan produk kecantikan yang digunakan mendapat kelulusan Kementerian Kesihatan.


3) Pendedahahan kulit kepada cahaya matahari secara berlebihan juga boleh menyebabkan jeragat.


4) Pengambilan pil perangcang


5) Kulit muka terdedeah kepada habuk dan pencemaran


Bagaimana Shaklee dapat membantu menghilagkan jeragat anda secara semulajadi??


Anda boleh mencuba Set D+ GLA

Set D ni terdiri daripada Vitamin E, B-Complex dan Vitamin C


Vitamin-vitamin ini sangat dapat membantu anda dalam proses pemulihan luaran dan dalaman

Harga memang sangat berbaloi2 dengan penggunaannya kerana  Vitamin E dan B-Complex boleh tahan sehinggan 4bulan, Vitamin C boleh bertahan sehinggan 6 bulan dan GLA boleh bertahan sehingga 2bulan.

Salam sihat& cantik,
Pn Nurul
Shaklee Indipendent Distributor (ID No: 910815)
sms/whatsapp-013-2066496
fb:  https://www.facebook.com/FarmasiPakarSihatDanCatik

Friday, 9 May 2014

Anak Kerap Mengantuk di dalam Kelas??Ketahui Cara Mengatasinya



Pernah mendapat complain daripada guru kelas anak anda yang anak anda kerap mengantuk di dalam kelas?? Atau anak anda tidak fokus di dalam kelas? Sebagai ibu bapa pastinya kita kecewa bukan jika anak yang kita hantar ke sekolah dengan harapan dapat belajar bersunggung-sungguh, tapi dalam kelas tido...

Mengapa terjadi perkara sedemikian?? Antara faktornya adalah faktor pemakanan. Kebanyakan pelajar hari ini lebih cenderung mengambil makanan tidak berkhasiat seperti junk food. Apabila pengambilan makanan yang berlemak secara berlebihan, jadi proses pembakaran tenaga memerlukan oksigen yang tinggi. Maka prosses pembakaran lebih tertumpu kepada bahagian perut kita. Oleh itu, oksigen kurang untuk sampai ke otak. Ini menyebabkan anak-anak hilang tumpuan dan rasa mengantuk di dalam kelas.

Selain itu, gaya tidur anak-anak juga haruslah di pantau. Amalan tidur lewat sehingga 1 atau 2 pagi boleh mengganggu aktiviti memproses maklumat oleh minda. Oleh itu, ibu bapa seharusnya memantau anak-anak supaya tidur awal bagi memastikan anak-anak dapat bangun dengan cergas untuk ke sekolah pada waktu pagi.

Sarapan juga amat penting bagi memberi tenaga seterusnya meningkatkan fokus anak-anak semasa sesi pembelajaran.

Apakah cara lain untuk membantu anak kita kekal cergas dan tidak mudah letih walaupun seharian di sekolah??

Bantulah mereka dengan vitamin tambahan.




Antara Kebaikan Omega Guard untuk Kanak-kanak
1) Meningkatkan kecerdasan minda kanak-kanak kerana mengandungi Omega 3,DHA, EPA dan lain-lain.
2) Membantu peningkatan fokus di dalam kelas
3) Mengurangkan asma
4) Mengurangkan masalah diabetes di kalangan kanak-kanak
5) Mengurangkan simtom kemurungan ke atas kanak-kanak


Kebaikan Mealshake untuk Kanak-kanak
1) Meningkatkan selera makan kanak-kanak
2) Membantu perkembangan minda
3) Untuk tumbesaran yang sihat
4) Penyediaan sarapan yang mudah disediakan, cepat, dan berkhasiat. 
(Hanya dicampurkan ke dalam susu atau bijiran)
5)Mengatasi masalah sembelit pada anak
6) Membantu fokus kanak-kanak dalam pembelajaran
7)Membantu menurunkan berat badan anak yang obesiti





Anak-anak aktif di dalam kelas adalah menjadi harapan kita semua...
Kita mampu mengubahnya!

Salam sihat& cantik,
Pn Nurul
Shaklee Indipendent Distributor (ID No: 910815)
sms/whatsapp-013-2066496
fb:  https://www.facebook.com/FarmasiPakarSihatDanCatik

Thursday, 8 May 2014

Anak Kerap Demam, Ibu Selalu Risau?



Ibu mana yang tidak risau jika anak-anak seringkali demam, selsema atau batuk kan? Lagi-lagi apabila anak diletakkan di nursery atau rumah jagaan. Apabila kanak-kanak lain menghidap demam, selsema atau batuk, secara tak langsung virus tu boleh merebak pada anak kita. Dah kita terpaksa mengambil cuti.. Kalau sesekali tak apa juga..Kalau selalu...tak ke bosan majikan kita?

Apakah punca imunisasi anak kita lemah??

Antara puncanya adalah:

1) Persekitaran tempat tinggal yang kurang bersih
2) Terdedah kepada punca-punca jangkitan seperti di taska ataus sekolah
3) Pemakanan yang kurang berzat
4) Kurang vitamin seperti Vitamin C


Antara amalan saya yang telah saya aplikasikan dan terbukti berkesan adalah dengan memberi anak-anak mealshake. Hanya campurkan satu sudu kecil dalam susu atau minuman anak-anak kita... Insyaallah, anak-anak bukan sahaja cergas, malah IQ juga bertambah cerdas!




Selain itu, anda juga bolehlah memberikanNutriferon atau nama lainnya immune booster kepada anak-anda. Nutriferon ini telah terbukti secara klinikal mampu meningkatkan sistem imunisasi badan.

Antara khasiat Nutriferon ni adalah:
  • Membantu mengatasi alergi
  • Membantu mmeningkatkan sisten imunisasi badan secara menyeluruh
  • Mengelakkan daripada terkena jangkitan penyakit
  • Memulihkan demam, batuk dan selsema dengan cepat
Jom bantu anak-anak kita hidup lebih sihat...
Anak sihat, ibu gembira! =)


Salam sihat& cantik,
Pn Nurul
Shaklee Indipendent Distributor (ID No: 910815)
sms/whatsapp-013-2066496
fb:  https://www.facebook.com/FarmasiPakarSihatDanCatik

Friday, 2 May 2014

Bahaya Tekanan Darah Rendah pada Ibu Mengandung

Seorang wanita mengandung akan mengalami perubahan fizikal dan fisiologi termasuklah melibatkan sistem peredaran darah atau tubuh. Semasa mengandung para ibu yang mengalami tekanan darah rendah adalah akibat daripada perubahan hormon yang menyebabkan saluran darah mengembang. 



Semasa hamil juga, jantung akan bekerja mengepam darah kepada rahim dan bayi dalam kandungan dengan lebih kuat. Menurut Dr Kamsuraini, jumlah darah yang dipam oleh jantung meningkat sebanyak 45 peratus apabila janin berusia 24minggu. Oleh sebab itu, wanita hamil cenderung mengalami pitam semasa trisemester pertama dan kedua.

Bagi wanita hamil yang sering mengalami pitam, antara perkara yang disaran kan oleh Dr. Zubaidi adalah:

1. Duduk atau baring jika merasa pening untuk mengelakkan terjatuh
2. Elakkan posisi duduk atau berdiri dengan pantas
3. Berbaring ke sebelah kanan boleh membantu peredaran darah ke jantung.

Semasa awal kehamilan juga,para ibu hamil sering mengalami alahan, loya dan muntah.  Rasa loya dan muntah ini dapat dikurangkan dengan mengubah tabiat pemakanan.

1. Makan dan minum dalam kuantiti yang kecil, tetapi kerap.
2. Makan biskut kraker atau roti bakar sebelum bangun dari katil bagi mengelakkan pitam, loya atau muntah.
3. Minum minumanan isutonik kerana ia ideal untuk menggantikan garam leketrolit yang mungkin hilang akibat muntah yang berpanjangan.

Jika anda mengalami masalah tekanan darah rendah, loya atau muntah secara berpanjangan, dapatkan nasihat doktor secepat yang mungkin. Ini kerana, ia boleh membahayakn diri anda serta kandungan di dalam perut.

Dapatkan suppelmen atau vitamin yang dapat membantu anda mengurangkan masalah tekanan darah rendah, loya atau muntah semasa awal kehamilan.

Jika anda berminat untuk mendapatkan vitamin Shaklee yang semulajadi tanpa bahan pengawet, boleh hubungi saya selaku pengedar sah Shaklee.
Anda boleh sms/whtaspp ke 0132066496 (nurul)

Wednesday, 12 March 2014

Kaedah Terbaik semasa Penyusuan Susu Ibu

Seperti yang kita ketahui,susu ibu adalah susu yang terbaik..Jadi,perlulah diketahui oleh para ibu,kaedah yang terbaik semasa penyusuan supaya anda dan si kecil anda berasa selesa..




1)Pastikan mulut bayi anda berada pada areola dan bukan setakat di puting sahaja,kerana jika bayi anda menghisap pada bahagian puting sahaja,puting anda akan berasa sakit dan perit.

Saturday, 8 March 2014

Cara Untuk Mengandung

Rezeki sememangnya datang dari Allah..Namun, kita sebagai hambanya hendaklah berusaha sedaya yang mungkin untuk mengandung. Ada yang bertanya ada tak tips untuk mudah hamil?? Sudah banyak cara yang digunakan, namun masih belum membuahkan hasil..Ada juga yang sudah berputus asa..Jangan begitu ya...Selagi nyawa dikandung badan, kita seharusnya berusaha..Terdapat beberapa tips yang hendak kongsikan dan semoga ianya membantu anda yang masih belum dikurniakan zuriat.


1) Berdoa bersungguh-sungguh

Kita hendaklah berdoa kepada Allah setelah kita berusaha sedaya upaya. Banyakkan solat taubat, solat tahajjud, solat hajat dan dhuha moga kita dimurahkan rezeki untuk memperolehi zuriat. Selain itu, berdoalah pada waktu-waktu doa dimaqbulkan seperti waktu hujan lebat, selepas solat, ketika berpuasa, antara dua khutbah dan sebagainya. Apa yang penting, jangan berputus harap terhadapNya..

2) Ketahui Waktu Subur Anda

Bagi orang perempuan, jika ingin mengandung perlulah tahu waktu suburnya iaitu lebih kurang 2minggu dari hari pertama period. Untuk lebih mudah, anda boleh install aplikasi "WOMAN LOG" di handphone anda. Melalui aplikasi ini, anda boleh mengetahui lebih tepat tarikh subur anda.Jadi, pada waktu itu, anda boleh lah berusaha..=)

3) Membuat Temujanji dengan Doktor

Setelah anda mencuba pelbagai cara, namun masih belum membuahkan hasil,anda sepatutnya bertemu dengan doktor dan kedua-dua pasangan perlulah membuat pemeriksaan. Jika tiada masalh pada kedua-duanya, so sepatutnya tiada masalah untuk anda mendapatkan masalah. Anda boleh mencuba SET KESUBURAN SHAKLEE.



4) Mengamalkan hidup yang sihat

Pemakanan dan cara hidup juga mempengaruhi tahap kesuburan seseorang itu. Jika seseorang itu gemar makan makanan merapu atau makanan segera, sudah tentunya menjejaskan tahap kesuburan.Bagi wanita atau lelaki yang mengalami berat badan yang berlebihan seelok-eloknya turunkan berat badan untuk mendapatkan berat badan yang ideal. Selain itu, pasangan digalakkan untuk melakukan senaman dua kali seminggu.
Bagi yang merokok, wajiblah berhenti merokok kerana terdapat banyak kesan sampingan daripada rokok ini. Bagi  perempuan yang merokok, ia mengganggu paru-paru dan organ peranakan. Bagi lelaki pula semestinya merosakkan paru-paru dan menyebabkan kuantiti sperma yang dihasilkan sedikit. Jika sperma yang dihasilkan terlalu sedikit, jadi bagaimana nak disenyawakan dengan ovum..Oleh itu, berhenti merokok dan mengambil minuman berakohol.



5) Mengambil makanan tambahan atau vitamin

Oleh kerana kehidupan kita sekarang yang sibuk dan keadaan persekitaran yang tidak sihat, jadi kita sering kekurangan zat dan nutrien. Oleh itu, kita perlulah mengambil makanan tambahan bagi menampung kekurangan zat dalam badan. Bagi anda yang ingin hamil perlulah mengambil vitamin untuk subur. Anda boleh mencuba SET KESUBURAN Shaklee. Telah banyak orang yang berjaya dengan izinNya. Jadi tiada salahnya anda mencuba jika anda betul-betul inginkan kehamilan.

Jika anda ingin dapatkan set kesuburan taau ingin bertanya selanjutnya bolehla sms/whatsapp nurul di 0132066496. Insyaallah, saya akan bantu anda dengan memberikan konsultansi yang terbaik.


SET ASAS KESUBURAN



Salam sihat& cantik,
Pn Nurul
Shaklee Indipendent Distributor (ID No: 910815)
sms/whatsapp-013-2066496
fb:  https://www.facebook.com/FarmasiPakarSihatDanCatik


Friday, 7 March 2014

Amalan Ibu Mengandung



Bagi setiap pasangan yang berkahwin sememangnya mengimpikan zuriat. Adalah satu nikmat wanita yang mampu mengandung dan seterusnya melahirkan anak.
Jadi, sudah tentu kita sedaya mungkin untuk memberikan yang terbaik untuk zuriat kita. Antara amalan ibu mengadung yang boleh diamalkan adalah: 

1. Ibu bapa perlu rajin bersolat supaya anak mudah mendapat hidayah dari Allah.
2. Banyakkan bersedekah bagi melahirkan anak berjiwa lembut
3. Banyakkan berdoa kepada Allah supaya dipermudahkan semasa kelahiran.
4. Banyakkan berzikir kepada Allah. Suami juga digalakkan untuk berzikir.
5. Sentiasa bertaubat dan beristighfar supaya Allah mengampunkan dosa-dosa kita yang telah dilakukan sama ada sengaja mahupun tidak sengaja. 
6. Sempurnakan solat wajib dan amalkan solat sunat seperti solat taubat, hajat dan tahajjud.
7. Berbual dengan anak di dalam kandungan sambil mengusap-usap perut. Insyaallah, anak anda pasti mendengarnya.
8. Banyakkan membaca buku-buku ilmiah seperti kisah-kisah nabi dan para sahabat.
9. Membuat banyak latihan yang mencabar minda seperti word puzzle, sudoku atau latihan matematik supaya anak yang bakal dilahirkan tajam pemikirannya.
10. Banyakkan membaca Al-Quran dan surah-surah amalan
11. Banyakkan makan makanan berkhasiat, vitamin/suplemen dan makanan sunnah seperti kismis, kurma, madu dan kekacang.
12. Menjaga adab dan emosi sepanjang mengandung kerana sifat itu akan diwarisi oleh anak.
13. Membuat kerja-kerja ringan di rumah sebagai satu senaman bagi memudahkan proses kelahiran.
14. Jauhi sifat dendam, dengki serta sifat mazmumah dalam diri.
15 Jaga emosi sepanjang kehamilan dan elakkan daripada stress kerana emosi negatif mampu mempengaruhi anak di dalam kandungan.


Jika berminat untuk mendapatkan SET MENGANDUNG boleh hubungi saya di talian 0132066496(nurul)

Salam sihat& cantik,
Pn Nurul
Shaklee Indipendent Distributor (ID No: 910815)
sms/whatsapp-013-2066496
fb:  https://www.facebook.com/FarmasiPakarSihatDanCatik

Thursday, 6 March 2014

Bagaimana Shaklee Advanced Health Tablet Memberi Manfaat pada Sendi

Ramai yang hairan macam mana Shaklee Joint Health Tablet ni memberi manfaat pada sendi..Apa bahan -bahan yang terkandung dalam Shaklee Joint Health Tablet? Selamat ke?Ok,jom kita lihat kandungan dalam Shaklee Joint Health Tablet dan bagaimana ia bertindak kepada sendi kita.



1. Ekstrak Biswellia
-Menghalang pembentukan bahan kimia yang menyrang tulang rawan serta menyokong keselesaan sendi. Ekstrak Bosweillia adalah gum resin dari pokok Bosewellia Serrate. Ekstrak Boswellia digunakan dalam perubatan Ayurveda untuk menyokong kesihatan sendi sejak berkurun lamanya. 





- Bahan aktif utama ekstrak Boswellia ialah asid boswellik (AKBA, asid 3-asetil-11-keto-beta-boswelik yang berfungsi sebagai anti radang semulajadi. AKBA menyokong kesihatan sendi dengan menghalang bahan kimia daripada menyerang tulang rawan yang menyebabkan ketidakselesaan sendi.





2. Ekstrak Jagung 
-Bertindak sebagai kusyen dan membantu mengekalkan tulang rawan. 

-Ekstrak jagung membekalkan satu sumber yang pekat dengan glukosamina yang berfungsi meningkatkan sokongan kusyen sendi dan pemeliharaan tulang rawan. Glukosamina adalah blok binaan utama bagi membina tulang rawan dan lendir bagi melincirkan sendi. Glukosamina  juga ditemui dalam tendon dan ligamen.

Namun, semakin tubuh menua, jumlah glukosamina yang dihasilkan oleh tubuh semakin merosot. Banyak kajian yang menunjukkan suplemen ekstrak jagung dapat menggalakkan kelenturan, pergerakan bebas, dan menjadikan sendi fleksibel. Kajian bertahun-tahun juga mengesyorkan yang suplemen ekstrak jagung dapat menyumbang kepada kesihatan sendi dalam jangka masa panjang.




3. Zink, Mangan dan Vitamin C
- Memelihara tisu penyambung yang sihat dan merupakan nutrien penting dalam kesihatan sendi.

- Zink, Tembaga, Mangan dan Vitamin C membekalkan sokongan nutrien untuk kalogen dan komponen tisu penyambung lain yang memberikan kekuatan dan struktur terhadap sendi.

Kita dah lihat kan apa kandungan dalam Advanced Joint Health Tablet..Semuanya dari alam semulajadi.Jadi tak perlu ragu dan bimbang untuk menggunakannya..Ternyata halal,selamat dan berkesan..Tak percaya??Antara testimonial pengguna Advanced Joint Health Tablet:



Alhamdulillah, rasa sangat gembira apabila dapat membantu orang yang memerlukan. Jadi, tunggu apa lagi, jom hadiahkan pada ibu, ayah, nenek, atok, pakcik dan makcik..=)

Jika berminat boleh sms/whatsapp ke 0132066496(nurul). Saya selaku pengedar sah Shaklee sedia membantu anda..

Salam sihat& cantik,
Pn Nurul
Shaklee Indipendent Distributor (ID No: 910815)
sms/whatsapp-013-2066496
fb:  https://www.facebook.com/FarmasiPakarSihatDanCatik?ref=hl


 



          

Wednesday, 5 March 2014

Betul Ke ESP Mencantikkan Kulit??

Sekarang tengah HOTT!!! Promosi ESP besar-besaran...BELI 6 PERCUMA 1... Dapat keahlian PERCUMA lagi...BONUS lagi..Siapa tak nak??kih2..Memang BEST...

Rugi sangat bagi siapa yang tak pernah cuba ESP ni lagi..Saya mula jatuh cinta dengan SHALEE setelah mengamalkan ESP SHAKLEE. Masa tu saya consume SET MENYUSU. Alhamdulillah, anak saya berumur 1 tahun 6 bulan, masih fully breastfeeding dengan bantuan Shaklee..

Lagi satu yang selalu digembar gemburkan, makan ESP Shaklee ni kulit boleh jadi cantik..Betul ke??
Memang, bagi yang belum pernah mencubanya, pasti ragu-ragu. Atau yang kurang SABAR, mesti jelak dengan produk Shaklee. Yela, nama pun suplemen, memang kesan tak akan nampak kesan dalam 1jam, 2jam macam ubat. Suplemen adalah makanan tambahan yang membantu memperbaiki sistem badan dengan menyahtoksin puncanya. Kalau muka berjerawat sebab hormon tak stabil, maka produk Shaklee akan memperbaiki hormon terlebih dahulu. Buat apa, ambil produk yang mengandungi bahan kimia terlarang semata-mata nak cantik cepat kan.. Bak kata orang, biar lambat, asal selamat. Bagi saya ESP ni takla terlalu lambat nak nampak kesannya. Saya consume dalam sebulan, kulit jadi moist, lembut dan licin. Kalau tak dulu kulit saya kering kontang..Tengok pun tak selera..hahaha

Monday, 3 March 2014

Mengapa Wanita Perlukan Protien??

Sempena bulan promosi ESP (Energizing Soy Protien) yang sangat laku keras di pasaran ni, saya nak share kenapa ESP ni sangat laris??Adakah ia semata-mata kerana ikut-ikutan atau memang kerana khasiatnya?? Sebenarnya ESP ni sangat kaya dengan protien dan wanita adalah amat memerlukan protien..

Mengapa Wanita Perlukan Protien??

Wanita mempunyai keperluan nutrisi khas di pelbagai peringkat kehidupan mereka. Yela, wanita sejak dari alam remaja mengalami senggugut, kemudian selepas berkahwin mengalami fasa kehamilan, mengandung, bersalin dan kemudian menyusukan anak...Bekerjaya lagi...Wanita memang superwoman dalam keluarga. Oleh itu, protien sangatlah penting untuk wanita..Bukan nak kata kaum lelaki tak perlu, tapi wanita 10 kali ganda perlu...huhu

Saturday, 1 March 2014

Tanda-Tanda Awal Kehamilan

Bagaimana nak tahu bahawa diri kita ni mengandung atau tak..Nak pergi check malas..Jadi, terdapat beberapa tanda yang menunjukkan diri anda hamil. Namun tidak 100% anda hamil jika terdapat sindrom-sindrom di bawah. Antara tanda-tandanya adalah:





1) Kelewatan Haid

Kelewatan haid adalah salah satu tanda yang paling umum untuk menunjukkan diri anda mengandung.Anda perlu membuat ujian air kencing untuk tindakan selanjutnya. Jika kitaran haid anda memang tidak teratur, kemungkinan besar haid anda lewat adalah disebabkan cara pemakanan, stress atau keletihan.

Friday, 28 February 2014

Kalsium Ketika Hamil..Adakah sangat penting?

Assalamualaikum semua..Salam satu dunia...Hari ni nak share satu benda yang sangat penting untuk semua wanita hamil ambil tahu..Ia adalah mengenai pengambilan kalsium sepanjang tempoh kehamilan. Adakah kalsium ni sangat penting? Ya, kalsium adalah sangat penting terutamanaya kepada wanita hamil kerana kalsium adalah nutrien yang diperlukan dalam badan untuk membina tulang dan gigi yang kuat.
Kalsium juga membolehkan otot dan saraf berfugsi dengan betul dan jantung dapat berdegup dengan kencang.


Jika kalsium yang diambil oleh ibu mengandung tidak mencukupi, ia akan menyebabkan anda berisiko menghadapi osteoporosis yang mengakibatkan  penipisan tulang, tulang mudah rapuh dan pecah. Ini kerana, kalsium yang dihasilkan oleh anda telah digunakan untuk bayi dalam kandungan anda.

Thursday, 27 February 2014

Suplemen atau Vitamin yang Boleh Diambil Semasa Mengandung

Sesetengah nutrien yang terdapat dalam diet normal adalah tidak mencukupi. Oleh itu, ibu mengandung seharusnya mengambil multivitamin atau suplemen tambahan untuk keperluan seharian semasa mengandung. Sebagai contoh, jumlah zat besi yang diperlukan semasa kehamilan adalah 2 kali ganda untuk memenuhi permintaan yang bertambah. 

Bagi ibu mengandung yang mempunyai anemia, pengambilan multivitamin dan suplemen zat besi perlulah diambil setiap hari. Jika ibu hamil kekurangan vitamin, ditakuti anak yang bakal lahir tidak sihat atau ibu hamil sendiri yang mengalami masalah seperti sembelit, sakit belakang, kejang otot dan sebagainya. 

Jadual di bawah mungkin dapat membantu anda dalam membuat jadual makan supaya nutrien yang anda dan bayi dalam kandungan anda perolehi itu mencukupi.

Wednesday, 26 February 2014

Persoalan Mengenai Omega-3

Semasa mengandung, kita begitu digalakkan untuk mengambil makanan yang berkhasiat supaya anak yang dikandung dan ibu mengandung berada dalam keadaan sihat.

Pernah dengar tak, minyak ikan begitu baik untuk ibu mengandung? Ok, kalau tak pernah dengar, jom kita lihat persoalan yang selalu timbul mengenai Omega-3 ni..


Apakah Omega-3 ni??


- Omega-3  adalah rantaian panjang asid lemak poli tak tepu yang merupakan nutrien penting untuk kesihatan dan perkembangan badan. Namun, ianya tidak dapat dihasilkan oleh badan manusia dan mesti diperolehi dari vitamin, suplemen atau makanan tambahan.
- Kajian menunjukkan Omega-3 yang paling bermanfaat adalaha EPA dan DHA. Setiap asid lemak mempunyai manfaat yang unik. EPA penting untuk mengurangkan risiko penyakit jantung, sistem imun dan tidakbalas keradangan. DHA membantu untuk meningkatkan kepintaran otak,mata dan sistem saraf utama.
Oleh itu, ianya sangat penting untuk ibu mengandung, bayi dalam kandungan dan ibu yang sedang menyusu.
Ia juga amat berguna kepada kanak-kanak yang mempunyai masalah dalam pembelajaran. 

Saturday, 22 February 2014

Khasiat Minyak Ikan kepada Ibu Hamil

Apabila seseorang itu mengetahui dirinya hamil, pasti terukir kegembiraan di bibir dan rasa tak sabar nak menanti kelahiran orang baru. Pelbagai persiapan dilakukan seperti membeli baju, pampers, stroller, car seat dan sebagainya. Semua persediaan fizikal telah disediakan. Namun persediaan mental bayi?Adakah diberi keutamaan?Adakah anda makan makanan berkhasiat, bersenam, mengambil supplemen dan sebagainya..

Jom harini saya ceritakan bagaimana nak mendapatkan anak bijak dan mempunyai IQ yang tinggi. Seperti  yang kita ketahui, semasa bayi dalam kandungan, apa yang ibu makan, itulah yang bayi akan dapat. Jadi, jika ibu makan makanan yang berkhasiat, Insyaallah bayi turut mendapat khasiatnya..Jika ibu hamil makan makanan yang merapu?? Sudah tentu effect nya pada bayi juga.