Tuesday 28 January 2014

Vivix Membantu Pesakit Kencing Manis

Assalamualaikum semua...hari ni nurul nak kongsi tentang kehebatan salah satu produk Shaklee iaitu VIVIX.
Bagaimana produk Vivix Shaklee ni membantu penyakit diabetis/kencing manis ni?

Kebiasaanya, diabetis terjadi disebabkan ada rintangan insulin yang mana mambran sel telah rosak menyebabkan reseptor insulin tidak sensitif terhadap insulin. Apabila binaan sel dalam badan kita telah rosak, itulah menyebabkan pelbagai penyakit datang menyerang seperti kencing manis, darah tinggi, strok dan sebagainya..Apa sintom2 penyakit kencing manis ni?


Pesakit kencing manis akan menunjukkan komplikasi seperti mata menjadi kabur, luka yang sukar sembuh serta kegagalan buah pinggang. Mengapa jadi begini? Ini kerana, pesakit kencing manis mempunyai kadar antioksidan yang sangat rendah dalam tubuh mereka. Jika semakin rendah antioksidan dalam badan, maka semakin tinggi kadar gula dalam darah.

Dalam hal ini, Vivix dapat membantu pesakit kencing manis dengan menuetralkan radikal-radikal yang merosakkan sel-sel badan.Ini dapat memberi sinar baru kepada pesakit kencing manis dimana Vivix ini mampu menurunkan paras gula dalm darah.





Vivix juga bertindak dalam 4 mekanisma utama penuaan sellular.

1. Vivix mempunyai bahan -bahan yang membantu dan membaiki DNA sellular.
2. Bahn-bahan dalam Vivix mengaktifkan pengatur utama ginetik yang membantu menolak penuaan selular.
3. Ramuan Vivix menggalakkan biogenesis/ pembentukan batu mitochondria untuk menignkatkan tenaga dalam sel.
4. Bahan-bahan dalam Vivix juga 10 kali berkuasa daripada resveratrol pada AGE yang membantu memperlahankan pembentukan protien AGE.




Khasiat dan Kebaikan Vivix


Masih ragu-ragu lagi Vivix Shaklee mampu membantu anda mengawal penyakit kencing manis??Dengan izinNya..Jom kita lihat perkongsian mereka yang sangat mengujakan dan menggembirakan..















Alhamdulillah, rasa gembira sangat dengan perubahan meraka selepas mengambil Vivix.
Jika ada sebarang masalah, dan ingin berkongsi serta  mendapatkan konsultansi secara PERCUMA, boleh sms/whatsapp saya ke 013-2066496.


Salam sihat& cantik,
Pn Nurul
Shaklee Indipendent Distributor (ID No: 910815)
sms/whatsapp-013-2066496


No comments:

Post a Comment