Friday 14 February 2014

Vitamin Terbaik Untuk Mengatasi Badan Letih dan Lesu

Gaya hidup seseorang itu amatlah mempengaruhi tahap kesihatan..Jika tidak mengamalkan hidup yang sihat,pergi kerja matahari tak terbit lagi,pulang dari kerja pula matahari dah tengelam..langsung tiada masa untuk beriadah dan mengeluarkan peluh..macam mana toksik dalam badan nak keluar kan..Bila toksik dalam badan banyak berkumpul, badan mulalah rasa lesu dan tidak bermaya..Antara punca-punca lain yang menyebabkan badan seorang itu rasa lemah dan lesu adalah:





1) Tidak Mengambil Sarapan Pagi

Anda mesti ambil sarapan pagi walaupun sekepi roti. Ini supaya tenaga dapat dibekalkan pada waktu pagi dan anda lebih fokus dalam melakukan kerja sebelum anda mengambil makanan tengah hari.



2) Tidak cukup tidur

Anda tidak digalakkan sama sekali tidur pada lewat malam kerana ia akan menggangu prestasi kerja anda pada esok hari. Setiap malam anda disarankan tidur 7-8 jam sehari. Seelok-eloknya tidur pada awal malam dan bagun pada awal pagi.


3) Minum terlalu banyak Minuman Berkafien

Pengambilan kafien memang boleh menjadikan anda segar, namun jika pengambilan yang terlalu banyak akan menyebabkan kadar degupan jantung bertambah, tekanan darah meningkat dan terdapat kajian menunjukkan pengambilan kafien yang berlebihan menjadikan anda menjadi lemah.


4) Tidak Cukup Tenaga

Terdapat segelintir golongan yang ingin berdiet namun tidak mengamalkan diet yang seimbang yang menyebabkan paras gula dalam darah rendah. Apabila glokosa dalam darah rendah, maka anda akan menjadi lemah dan lesu.


5) Persekitaran Pekerjaan

Bagi yang bekerja di hadapan komputer lebih daripada 8 jam, di dalam aircond pula menyebabkan mata sentiasa fokus pada satu arah, badan pula sentiasa duduk menyebabkan mata dan tubuh badan anda menjadi lemah,letih dan lesu.


6) Tekanan dan Stress

Stress di tempat kerja, di rumah atau menghadapi kesesakan lalu lintas  bukan sahaja memberi kesan terhadap emosi, malah ia juga memberi kesan terhadap tekanan fizikal juga. Letih, sakit kepala, sakit badan da kurang selera makan adalah simtom yang selalu berlaku akibat stress.Jadi berhati-hati ya jika anda selalu stress..Kena atasinya secepat yang mungkin.

Bagaimana anda nak atasi masalah badan letih dan lesu ni..Selain bersenam, pengambilan makanan yang seimbang, pengambilan supplemen adalah salah satu cara yang terbaik. Tun Mahathir, Prof Muhaya pun ambil supplemen tau untuk menjalani kehidupan yang lebih sihat. 

Antara supplemen Shaklee yang mampu membantu anda mengatasi masalah letih dan lesu badan adalah:


1)Vitamin C- Penting dalam pembinaan imuniti dan berperanan menjana tenaga dari lemak

2) Vita-Lea-  Zat besi (iron) yang terdapat dalam vitalea sangat penting dalam pembentukan hemoglobin yang membawa oksigen ke seluruh badan. Kekurangan oksigen dalam badan akan menyebabkan badan kita menjadi lesu dan penat-penat.

3) B-Complex- Terdapat pelbagai fungsi B-Complex antaranya membantu dalam pembinaan sel darah merah, membantu penyerapan vitamin, menukarkan gula kepada tenaga dan membantu mengurangkan stress..

4) Performance Drink- Mampu meningkatkan tenaga otot sebanyak 6 kali ganda dan memberikan tenaga serta memelihara bendalir dalam badan untuk memstikan kelembapan kulit terpelihara.

Saya sendiri mengalami perbezaan sebelum mengambil set ini dan selepas mengambil set ini..Selepas mengamalkan set ini, badan saya rasa lebih bertenaga,tidak mudah letih atau demam selsema serta paling penting dah tak marah-marah. Saya dapat mengawal emosi saya..=)

Jika berminat atau terdapat sebarang pertanyaan, boleh sms/whatsapp/telegram ke 0132066496 (nurul).

Salam sihat& cantik,
Pn Nurul
Shaklee Indipendent Distributor (ID No: 910815)
sms/whatsapp-013-2066496

fb:www.facebook.com/messages/FarmasiPakarSihatDanCatik









No comments:

Post a Comment