Monday 27 January 2014

Shakee Collagen Powder HALAL dan HEBAT-------Suami tak pandang lain

Betul ke orang kata Collagen Shaklee mahal? Jadi apakah inisiatif anda?Adakah anda sanggup mengambil collagen yang murah tetapi belum tentu kehalalannya. Jadi berhati-hati ye...

Collagen Shaklee terbukti HALAL dan telah mendapat kelulusan HALAL institusi yang telah dilantik oleh JAKIM iaitu ISA(Islamic Service of America). Jadi, anda tidak perlu was2 untuk menggunakan produk Collagen Powder Shaklee ini. Selain itu, telah ramai menggunakan Collagen Powder Shaklee dan terbukti berkesan.Kenapa perlu hati2?Ada ke Collagen yang tidak halal..Ya, terdapat Collagen yang dijual di pasaran yang diperbuat daripada kulit babi tau..

Ada juga penjual yang meletakkan perasa seperti oren, strawberi,apel dan membungkusnya semula..Ianya, dijual dengan harga yang murah berbanding collagen lain...Ini adalah contoh collagen daripada kulit babi dan ikan.


 Ichinen Collagen Powder-daripada kulit babi

Jadi,sebagai pengguna Islam yang begitu peka terhadap halal haram perlulah amat berhati-hati. Pastikan ianya HALAL dan SELAMAT. Jangan kerana nak murah, kite termakan Ichinen collagen ni..

Ini adalah senarai kedudukan collagen yang tinggi kandungannya

1. Daripada haiwan laut (seperti ikan)---mahal
2. Daripada babi (porcine origin)--Paling murah
3. Daripada Yak--Produk China
4. Daripada tumbuhan laut --rumpai laut
5. Daripada Lembu
6. Daripada tumbuhan--soya

Semoga daripada jenis Collagen diatas, anda dapat membezakan Collagen yang ada di pasaran. Pastikan anda semak senarai kandungan bahan Collagen anda ye..


Ok, jom kita lihat, apa keistemewaan kandungan Collagen Powder Shaklee ni?



  • Kolagen yang berkualiti tinggi dan tulen yang diekstrak daripada sisik ikan merah.
  • Kalogen bermolekul sangat ringan kira-kia 1000 Dalton, dapat diserap dengan mudah oleh badan dan mampu membantu kepda peningkatan sintesis kolagen pada lapisan dermis yang berkesan.
  • Tujuh bahan utama isitu ekstrak biji benih Camellia japonica, ekstrak Pfaffia, kolagen ikan, ekstrak kerang-kerangan, Lactobacillus acisophilus, vitamin C dan Vitamin B yang digabungkan untuk meningkatkan keberkesanan kolagen dan menyokong kecantikan luaran

Kebaikan dan Faedah Collagen Powder Shaklee


  1.  Mencantikkan kuku-Kuku yang kusam dan mudah pataha adalah salah satu tanda kekurangan kolagen dalam badan.
  2. Menguatkan tulang- Masalah osteoporosis dan kekejangan kaki adalah berpunca daripada kehi;angan kolagen dalam badan dimana kolagen membentuk 80% daripada kepadatan tulang. Oleh itu, untuk memastikan tulang kita sentiasa sihat, badan kita amatlah memerlukan kolagen.
  3. Menegangkan payudara- Ini pasti disukai ramai...Suami pasti tak keluar bilik!hehehe
  4. Mencantikkan dan menyuburkan rambut- Kandungan kolagen dalam lapisan korium merupakan bekalan nutrisi kepada epidermis dan rambut.Kekurangan kolagen menyebabkan rambut menjadi kering dan bercanag.
Wah, banyakkan keistimewaan Collagen Powder Shaklee ni..Bukan setakat mencantikkan kulit, tetapi, bahagian2 lain Collagen Powder Shaklee mampu perbaiki!=)

Jom lihat perubahan mereka yang pernah mengambil Collagen Powder Shaklee..








Nak dapatkan Collagen Powder yang HEBAT ni dgn harga yg HEBAT? Contact sy di 013-2066496


Salam sihat& cantik,
Pn Nurul
Shaklee Indipendent Distributor (ID No: 910815)
sms/whatsapp-013-2066496

No comments:

Post a Comment