Tuesday 26 August 2014

Vitamin yang Mampu Meningkatkan kesuburan Lelaki

Zaman sekarang ramai pasangan yang telah berkahwin mengalami masalah untuk mendapatkan cahaya mata. Dah pelbagai alternatif digunakan bagi memperolehi cahaya mata, namun hampa... Menurut kajian, 10% pasangan yang telah berkahwin mengalami masalah untuk mendapatkan cahaya mata.
Banyak faktor yang mendorong kepada masalah ketidaksuburan. Antaranya adalah seperti pendedahan terhadap bahan kimia yang berbahaya, kurang bersenam, kurang nutrisi, radiasi, stress di tempat kerja,masalah pencemaran dan sebagainya. 

Saya ingin berkongsi serba sedikit tentang nutrisi yang berkaitan dengan kesuburan lelaki.
Mengapa nutrien sangat penting untuk kesuburan lelaki?Adakah ia mempengaruhi??
Jawapannya ya..nutrien sangat mempengaruhi kesuburan lelaki.



Zinc- Zinc adalah sumber mineral bagi lelaki.   Zinc sangat penting dalam penghasilan testosterone. Kekurangan  testosteron akan menyebabkan ketidaksuburan pada lelaki.

Vitamin E- Vitamin E sangat penting untuk lelaki kerana ia memberi tenaga kepada sperma untuk sampai ke ovum dan seterusnya melakukan persenyawaan.

Vitamin C- Fungsi Vitamin C adalah supaya sperma dapat bergerak bebas dan cergas. Kebarangkalian untuk mendapatkan cahaya mata menjadi lebih tinggi jika sperma mampu bergerak aktif.

Salam sihat& cantik,
Pn Nurul
Shaklee Indipendent Distributor (ID No: 910815)
sms/whatsapp-013-2066496
fb:  https://www.facebook.com/FarmasiPakarSihatDanCatik





No comments:

Post a Comment