Thursday 6 March 2014

Bagaimana Shaklee Advanced Health Tablet Memberi Manfaat pada Sendi

Ramai yang hairan macam mana Shaklee Joint Health Tablet ni memberi manfaat pada sendi..Apa bahan -bahan yang terkandung dalam Shaklee Joint Health Tablet? Selamat ke?Ok,jom kita lihat kandungan dalam Shaklee Joint Health Tablet dan bagaimana ia bertindak kepada sendi kita.



1. Ekstrak Biswellia
-Menghalang pembentukan bahan kimia yang menyrang tulang rawan serta menyokong keselesaan sendi. Ekstrak Bosweillia adalah gum resin dari pokok Bosewellia Serrate. Ekstrak Boswellia digunakan dalam perubatan Ayurveda untuk menyokong kesihatan sendi sejak berkurun lamanya. 





- Bahan aktif utama ekstrak Boswellia ialah asid boswellik (AKBA, asid 3-asetil-11-keto-beta-boswelik yang berfungsi sebagai anti radang semulajadi. AKBA menyokong kesihatan sendi dengan menghalang bahan kimia daripada menyerang tulang rawan yang menyebabkan ketidakselesaan sendi.





2. Ekstrak Jagung 
-Bertindak sebagai kusyen dan membantu mengekalkan tulang rawan. 

-Ekstrak jagung membekalkan satu sumber yang pekat dengan glukosamina yang berfungsi meningkatkan sokongan kusyen sendi dan pemeliharaan tulang rawan. Glukosamina adalah blok binaan utama bagi membina tulang rawan dan lendir bagi melincirkan sendi. Glukosamina  juga ditemui dalam tendon dan ligamen.

Namun, semakin tubuh menua, jumlah glukosamina yang dihasilkan oleh tubuh semakin merosot. Banyak kajian yang menunjukkan suplemen ekstrak jagung dapat menggalakkan kelenturan, pergerakan bebas, dan menjadikan sendi fleksibel. Kajian bertahun-tahun juga mengesyorkan yang suplemen ekstrak jagung dapat menyumbang kepada kesihatan sendi dalam jangka masa panjang.




3. Zink, Mangan dan Vitamin C
- Memelihara tisu penyambung yang sihat dan merupakan nutrien penting dalam kesihatan sendi.

- Zink, Tembaga, Mangan dan Vitamin C membekalkan sokongan nutrien untuk kalogen dan komponen tisu penyambung lain yang memberikan kekuatan dan struktur terhadap sendi.

Kita dah lihat kan apa kandungan dalam Advanced Joint Health Tablet..Semuanya dari alam semulajadi.Jadi tak perlu ragu dan bimbang untuk menggunakannya..Ternyata halal,selamat dan berkesan..Tak percaya??Antara testimonial pengguna Advanced Joint Health Tablet:



Alhamdulillah, rasa sangat gembira apabila dapat membantu orang yang memerlukan. Jadi, tunggu apa lagi, jom hadiahkan pada ibu, ayah, nenek, atok, pakcik dan makcik..=)

Jika berminat boleh sms/whatsapp ke 0132066496(nurul). Saya selaku pengedar sah Shaklee sedia membantu anda..

Salam sihat& cantik,
Pn Nurul
Shaklee Indipendent Distributor (ID No: 910815)
sms/whatsapp-013-2066496
fb:  https://www.facebook.com/FarmasiPakarSihatDanCatik?ref=hl


 



          

No comments:

Post a Comment