Monday 3 March 2014

Mengapa Wanita Perlukan Protien??

Sempena bulan promosi ESP (Energizing Soy Protien) yang sangat laku keras di pasaran ni, saya nak share kenapa ESP ni sangat laris??Adakah ia semata-mata kerana ikut-ikutan atau memang kerana khasiatnya?? Sebenarnya ESP ni sangat kaya dengan protien dan wanita adalah amat memerlukan protien..

Mengapa Wanita Perlukan Protien??

Wanita mempunyai keperluan nutrisi khas di pelbagai peringkat kehidupan mereka. Yela, wanita sejak dari alam remaja mengalami senggugut, kemudian selepas berkahwin mengalami fasa kehamilan, mengandung, bersalin dan kemudian menyusukan anak...Bekerjaya lagi...Wanita memang superwoman dalam keluarga. Oleh itu, protien sangatlah penting untuk wanita..Bukan nak kata kaum lelaki tak perlu, tapi wanita 10 kali ganda perlu...huhu



Antara fungsi protien untuk wanita:

1) Bagi pertumbuhan dan pembaikan otot dan tisu
2) Menyediakan tenaga apabila kekurangan sumber berkarbohidrat
3) Mengawal proses metabolisme dalam badan
4) Mengawal PH dalam darah
5) Membina sistem imun melalui antibiotik protien
6) Pembentukan enzim atau sub unir enzim.

Berapa banyak Protien yang Diperlukan Wanita??

Jumlah protien yang diperlukan wanita bergantung kepada aktviti mereka. Wanita yang terlibat dalam sukan akan memerlukan lebih banyak protien dan nutrisi RDA (Recommended Dietary Allowances) yang normal untuk pengambilan protien adalah ditentukan mengikut berat badan bagi wanita berumur 15 tahun keatas iaitu 0.40gram bagi setiap 0.45 kg berat badan.

Anda boleh mendapatkan sumber protien, mineral dan lain-lain nutrien melalui pemakanan yang sihat seperti sayuran, telur, daging, buah-buahan, produk susu. Namun bukan semua piramid makanan kita dapat ambil dengan baik.Maka, disinilah protien ESP Shaklee berperanan. Ia pantas untuk disiapkan juga lazat untuk diminum.

Banyak pula khasiatnya..Bukan sahaja untuk tenaga, malah untuk kecantikan , kehamilan, penyusuan dan diet..Macam-macam boleh..=)








Bulan Mac 2014 ni ada PROMOSI ESP..Jadi jangan lepaskan peluang untuk dapatkan ESP dengan  harga berbaloi2 yer..Dah lama sangat2 tak ada promosi ni...Jadi jangan lepaskan peluang.
Hubungi saya selaku pengedar sah Shaklee di talian 0132066496..=)


Salam sihat& cantik,
Pn Nurul
Shaklee Indipendent Distributor (ID No: 910815)
sms/whatsapp-013-2066496
fb:  https://www.facebook.com/FarmasiPakarSihatDanCatik




No comments:

Post a Comment