Thursday 13 February 2014

Impian Menjadi Master Shaklee

Setiap orang pasti mempunyai impian untuk mencapai sesuatu yang tertinggi dalam kehidupana mereka. Macam zaman belajar dulu kita selalu berkejar-kejar ingin mendapat nombor 1, selalu ingin mendapat semua A dalam setiap subjek, ingin mendapat 4flat dalam setiap sem dan sebagainya. Dalam Shaklee juga ada peringkat2 juga tau..Peringkat yang tertinggi adalah Master. Jadi saya sangat mengimpikan untuk menjadi Master dalam Shaklee pada tahun 2014.






Terdapat tangga-tangga yang perlu saya daki untuk mencapai ke peringkat Master ni..
1. Supervisor
2. Senior Supervisor
3. Coordinator
4. Senior Coordinator
5. Key Coordinator
6. Senior Key Koordinator
7. Master Coordinator

Apa yang saya amalkan untuk mencapai cita-cita saya ni??

1)Menetapkan matlamat yang jelas
Setiap cita2 perlu ada matlamat.Perlu ada misi dan visi yang jelas. Visi saya ingin menjadi master dalan Shaklee pada November 2014. Misi saya ingin mendapat Bonus 4 angka setiap bulan supaya dapat beri pada mak ayah, membayar hutang dan bersedekah.

2) Keazamaan dan tekad yang bulat
Bagi memastikan cita-cita saya ni tercapai, sudah pasti memerlukan keazaman yang tinggi supaya impian dan cita-cita saya tercapai.Bukan setakat hangat-hangat tahi ayam..

3)Sentiasa meningkatkan ilmu pengetahuan
Untuk menjadi pengedar Shaklee ni, ia bukanlah sekadar menjual sahaja, tapi kita perlu guide cara pemakanan, memberikan konsultasi yang terbaik supaya keberkesanan dan manfaat produk diperolehi oleh pengguna. Jadi ilmu tentang produk haruslah mantap kan..

4) Meningkatkan amalan rohani.
Saya lebih suka apa-apa yang saya lakukan semuanya kembali kepada Allah. Macam mana kita usaha pun, tetapi tanpa izin dariNya, belum tentu kita akan perolehinya.Jadi usaha, doa dan tawakkal perlu seiring..

5) Customer is No1
Saya sentiasa letakkan pelanggan adalah yang pertama.Customer is always right. Jika terdapat malum balas yang baik, saya akan cuba memikat customer untuk menjadi ahli..Yela untuk kebaikan customer juga kan..Boleh dapat harga lebih murah..Jika terdapat ketidakpuashatian, saya akan menerima dengan hati terbuka, menyelesaikan masalah secepat yang mungkin dan sudah tentu memperbaiki servis yang diberikan.

6) Ingin membantu lebih ramai wanita
Salah satu sebab saya menajankan perniagaan Shaklee ini adalah ingin membantu lebih ramai wanita menambah pendapatan sampingan atau bagi yang tak bekerja boleh dijadikan sumber pendapatan utama sebab bonus dalam Shaklee ni boleh tahan banyak tau!






Jom kita sama-sama menaiki tangga kejayaan demi meningkatkan ekonomi umat Islam. Perniagaan Shaklee ni mudah sangat2..Boleh jana pendapatan di rumah sahaja. Tak perlu jerit2 bagai nak suruh orang beli ye..Tapi customer sendiri datang cari kita. Nak tahu rahsianya??Segalanya akan dibongkarkan dalam group eksklusif kami.
Berminat nak join group kami yang POWER dan SUPPORTIVE??Klik di bawah...




Salam sihat& cantik,
Pn Nurul
Shaklee Indipendent Distributor (ID No: 910815)
sms/whatsapp-013-2066496

No comments:

Post a Comment