Wednesday 26 February 2014

Persoalan Mengenai Omega-3

Semasa mengandung, kita begitu digalakkan untuk mengambil makanan yang berkhasiat supaya anak yang dikandung dan ibu mengandung berada dalam keadaan sihat.

Pernah dengar tak, minyak ikan begitu baik untuk ibu mengandung? Ok, kalau tak pernah dengar, jom kita lihat persoalan yang selalu timbul mengenai Omega-3 ni..


Apakah Omega-3 ni??


- Omega-3  adalah rantaian panjang asid lemak poli tak tepu yang merupakan nutrien penting untuk kesihatan dan perkembangan badan. Namun, ianya tidak dapat dihasilkan oleh badan manusia dan mesti diperolehi dari vitamin, suplemen atau makanan tambahan.
- Kajian menunjukkan Omega-3 yang paling bermanfaat adalaha EPA dan DHA. Setiap asid lemak mempunyai manfaat yang unik. EPA penting untuk mengurangkan risiko penyakit jantung, sistem imun dan tidakbalas keradangan. DHA membantu untuk meningkatkan kepintaran otak,mata dan sistem saraf utama.
Oleh itu, ianya sangat penting untuk ibu mengandung, bayi dalam kandungan dan ibu yang sedang menyusu.
Ia juga amat berguna kepada kanak-kanak yang mempunyai masalah dalam pembelajaran. 



Mengapa Omega - 3 Sangat Penting Untuk Ibu Mengandung??

-Penting untuk perkembangan sistem saraf otak dan awal penglihatan bayi.
-Memberi kesan positif pada pembangunan kognitif bayi
-Mengurangkan risiko alergi di kalangan bayi.
-Mencegah kelahiran pramatang
-Mengurangkan risiko kemurungan kepada ibu selepas bersalin



Apakah Makanan Yang Mengandungi EPA dan DHA?


-Sumber EPA dan DHA adalah ikan air sejuk seperti salmon, tuna, sardin, ikan bilis dan ikan hering. Kebanyakan orang risau kehadiran merkuri dan toksin lain dalam ikan terutamanya semasa mengandung. Sebab itu, kita perlu memilih sumber minyak ikan EPA dan DHA dari vitamin atau supplemen yang selamat seperti OMEGA-3 SHAKLEE.
Dijamin HALAL dan SELAMAT.



Selamatkah Pengambilan Minyak Ikan Semasa Mengandung?


Ya, pengambilan minyak ikan adalah selamat semasa mengandung. Ikan segar yang dimakan sering mengandungi bahan toksin seperti merkuri. Namun, bahan toksin ini boleh disingkirkan semasa pembuatan dan pemperosesan minyak ikan ini.


Jadi, para ibu mengandung tidak perlu risau dan ragu-ragu ye..Anda digalakkan untuk mengambil minyak ikan semasa mengandung.
Anda digalakkan untuk mengambil Omega-3 ini pada trisemester ke2.




Jika anda berminat untuk Omega Guard Shaklee ni, jangan segan silu untuk menghubungi saya selaku pengedar sah Shalee di talian 0132066496 (nurul).

"Berikan yang terbaik untuk bayi anda, Insyaallah, anda akan perolehi kebaikan.."

Salam sihat& cantik,
Pn Nurul
Shaklee Indipendent Distributor (ID No: 910815)
sms/whatsapp-013-2066496
fb:  https://www.facebook.com/FarmasiPakarSihatDanCatik

No comments:

Post a Comment