Saturday 8 February 2014

Khasiat Minyak Ikan kepada Ibu Hamil

Assalamualaikum semua..Salam ceria untuk anda yang saya sayangi. Harini nak kongsi tentang kebaikan Omega ataupun minyak ikan..Apa kelebihannya pada ibu hamil..penting sangat ke?

Menurut kajian, para ibu yang hamil di galakkan untuk mengambil minyak ikan kerana ia dapat membantu perkembangan otak janin. Omega Guard Shaklee adalah minyak ikan terbaik di dunia.Omega Guard atau Omega 3 ialah minyak ikan yang mengandungi asid lemak 3. Ia mengandungi DHA, EPA, ALA dan banyak lagiasid lemak omega-3 semulajadi. Omega tidak dapat dihasilkan oleh badan..Oleh itu, pengambilan omega dalam diet harian sangat perlu bagi ibu hamil. Satu sajian Omega Guard Shaklee membekalkan 950mg asid lemak omega -3 EPA dan DHA.



Antara khasiat Omega Guard Shaklee untuk ibu hami adalah:
1. Membantu perkembangan memori janin
2. Membantu tumbesaran dan perkembangan otak janin
3. Membantu meningkatkan sistem imun para ibu yang hamil.Jadi, ibu hamil sihat dan tidak mudah demam, selsema, batuk dan sebagainya.
4. DHA yang terkandung dalam Omega Shaklee merupakan nutrien utama untuk otak, sistem saraf dan retina bayi dalam kandungan.
5. Mengawal tahap kolestrol dalam badan ibu hamil

Bagi para ibu yang menginginkan bayi yang lahir nanti bijak pandai, seharusnya mengamalkan Omega Guard Shaklee ni apabila kandungan masuk kepada trisemester kedua.
Jadi, jangan abaikan pengambilan minyak ikan semasa hamil ye untuk mendapatkan anak yang cerdik pandai selain mengamalkan amalan kerohanian.
Untuk dapatkan harga ISTIMEWA, sms/whatsapp sy di 0132066496(nurul) selaku pengedar sah dan bertauliah Shaklee.

Untuk mengetahui lebih terperinci tentang khasiat Omega Guard Shaklee boleh klik di bawah





Salam sihat& cantik,
Pn Nurul
Shaklee Indipendent Distributor (ID No: 910815)
sms/whatsapp-013-2066496
fb:  https://www.facebook.com/FarmasiPakarSihatDanCatik

No comments:

Post a Comment